BREINSTEINS MISSIE 2

 

In dit superspannende vervolg op Breinsteins Missie voert wetenschapper Bruce Sutton een verboden natuurkundig experiment uit. Daarmee brengt hij zichzelf én zijn kleinzoons in groot gevaar. 

 

 

 

 

 

Hoe zou jij reageren als de poten van de stoel in je kamer beginnen te tikken en je wordt vastgegrepen terwijl er niemand in de kamer is? Precies, ja.



Nick en Jayden keren als helden terug uit Amerika. Daar onderging hun opa, de wereldberoemde wetenschapper Bruce Sutton, een riskante hersenoperatie. Er werd een chip uit zijn hoofd gehaald, waarop informatie stond over de Bever. Deze mislukte uitvinding kan het leven van miljoenen mensen in gevaar brengen. Als Bruce kort na aankomst op Schiphol verdwijnt, wordt duidelijk dat niet iedereen gelooft dat hij niets meer over de Bever weet.

In een wanhoopspoging aan zijn ontvoerders te ontsnappen voert Bruce een verboden natuurkundig experiment uit. Daarbij werkt hij zich geniaal in de problemen. Terwijl grote vriend Lone probeert die problemen op te lossen, testen Nick en Jayden de angstaanjagend enge proefversie van een computerspel, waarin zijzelf de hoofdrollen spelen. Wrijvend over blauwe plekken en pijnlijke bulten wordt duidelijk dat alleen zij opa kunnen helpen. Wat ze niet weten is dat ze het risico lopen voorgoed te verdwijnen.

 

Breinsteins Missie deel 1 en deel 2 zijn ook prima los van elkaar te lezen. 


Wil je Breinsteins Missie bestellen? Dat kan bij elke (online) boekwinkel en natuurlijk bij

 

Droomvallei Uitgeverij

 

Breinsteins Missie 2 is opgedragen aan De Regenboogboom. Van elk verkocht boek gaat er een bedrag naar deze stichting. 

 

Wat doet De Regenboogboom? 

Als kind kun je in een moeilijke situatie terechtkomen. De Regenboogboom helpt je om een veilige plek in jezelf te vinden en je te laten ervaren dat je, wat er ook gebeurt, altijd toegang hebt tot je eigen kracht. 

 

Wil je meer weten over De Regenboogboom, klik dan hier

 


Leesfragment

 

BREINSTEINS MISSIE 2

 

 

Het vuurrode scherm verdween. Er werd tegen hem aan geduwd. Nu cirkelden er overal om hem heen skeletten. Een aan een vlezig draadje bungelend oog knipoogde hem toe. Hij wilde weg, riep dat ook, maar de skeletten luisterden niet. Slaan met zijn armen leverde alleen onmenselijk gekrijs op.

‘Help me.’

De skeletten lachten. Ze duwden hem voort totdat ze met hoge snelheid afstevenden op een grote bal, die van dichtbij op een planeet met bewegende figuren leek. Vlak voordat hij met zijn voeten op de grond kwam zag hij dat het schedels waren. Koppen die rolden. Wat moest hij doen?

‘Brain Implant,’ riep hij. ‘Chip. Plaatje.’

De schedels schommelden nu in een zacht ritmisch tempo heen en weer. Een deel van de plek waar de hersenen hoorden te zitten lichtte op. Het leek een bizar concert, waarbij iedereen zijn mobiel op zaklantaarnstand had gezet.

Het plaatje moet eruit, dacht Nick. Hij greep naar zijn hoofd en voelde een warme plek. Hij kon zichzelf niet zien in het spel, maar achter het scherm voelde hij gewoon aan als Nick. Alleen dat warme hoofd klopte niet.

‘Opereren.’ Het woord kwam bibberend uit zijn mond.

Meteen hoorde hij sirenes. Er kwamen ambulances aanrijden, waar aliens uitstapten die eruitzagen als het buitenaardse wezen dat hij in de schedelkamer gezien had. Hij werd bij zijn armen gepakt, op een brancard geduwd en in een ambulance gerold. Een alien met bol blauwe ogen en aderen, die steeds een andere weg over zijn gezicht aflegden, tikte tegen zijn hoofd. Wat was dit voor gruwelijk spel? In de andere spellen was het steeds ‘Game Over’ als hij niet op tijd reageerde, maar hier leek de vijand het spel te bepalen.